16.11.06

案件重演

蛇果報辦報初期,排版是以美國的USA Today為藍本,除了色彩與設計上破舊立新外(當時幾乎所有報頭都是白底紅字的舊式切雞),亦是第一份報紙開始玩「多角度」。除了問米和走訪各類專家外,當然少不了「案件重演」。與USA Today一樣,蛇果報初期的clip art走簡約路線,風格類似飛機上那本求生指南。功能上則以圖像簡化敘事為主,敘事方法較冷靜和平和。

然而近年蛇果報的美術組似乎開始走火入魔,形式已經開始由clip art轉為連環圖,以多幅圖來敘述一件事(通常以犯罪案件為主),clip art的像真度越來越高,人物表情越來越豐富,甚至出現爆花和風位。我想問是否有需要如此像真?當文字說明已經足夠有餘(已經夠哂煽情!!)的時候,這類連環圖是否畫蛇添足,多咗幾舊魚?


我還存有零一年九月十二日的蛇果報,當年clip art已傾向講求高像真度,但仍貫徹「一圖主義」,並不失簡約平和的敘事風格。換著今日,難保蛇果會畫一套《United 93》出來。


圖二的低炒角度實在是苦心經營......

風位同爆花落齊,會否too much?

13 Comments:

Blogger domting said...

a)任何形式的認真我都支持。

b)或者成team人根本原先就壯志豪情,諗住響漫畫界闖一番樹葉?

c)有時d圖仲好睇過d字,不如出蛇果漫畫報啦
-----------------------------------
個人認為,蛇果將新聞娛樂化的方向一直清晰明確,買得佢的都唔係求真派啦。而家係圖咪算lor,佢搵真人扮一次出來再執(設計圖片四隻字仲要眼屎咁細)先至驚......

仲以為你會擺天堂添.....

16/11/06 02:35  
Blogger ks said...

風位真係幾好,不過唔夠地道,爭D中文貼字。

16/11/06 04:11  
Blogger tch said...

我反而諗起sim city

16/11/06 05:33  
Blogger 學子 said...

我相信蛇果嘅圖象敘述係 100% 真確嘅!

肥佬黎喺《至暈飯局》度透露佢嘅第一桶金係炒股得來,言談間神情詭異,仲話自此冇再賭股。學子懷疑,佢一定掌握咗類似《Back to the future》或靚佬湯嘅《Minority report》內頭嗰啲時光旅遊技術,所以能預知未來,預知股市行情,預知兇案發生,繼而錄起案發經過,將第一身陳述與廣大讀者分享。(阿嬌更衣單嘢唔似狗仔隊所為,應該都係該「時光技術」攪鬼。) (「蛇果速燒」單嘢都多得「它」,先至唔駛破產呢。)

16/11/06 06:39  
Anonymous Anonymous said...

what took u guys soooo long to post a new article ?!!!!

i keep updating this blog on daily basis !it makes me feel like match the Mark Six numbers lor...

16/11/06 20:59  
Blogger 朋友 said...

其實每日都有好多地獄料等緊我地(新天星,wait for me~!!),無奈雜務繁重,有時實抽唔到時間,到道火過左又冇意欲再寫。
都係果句啦,其他寫手見字好郁下啦。

17/11/06 00:42  
Anonymous Anonymous said...

天堂好耐冇update。
唔通真係咁地獄...

~ivy

17/11/06 04:37  
Blogger 渣估 said...

印象中陶傑都寫過而家某d 報紙(包括佢有份寫專欄的那份)好反智, 跳樓都要用三幅漫畫,仲要加「箭咀」指示跳樓路線圖。

跳樓就梗係垂直插落去架啦,仲要分 before, during, and after 三幅圖,真係新聞娛樂化得很!

早幾日黃大仙斬死三母女那幅圖,可否放埋上黎Hong Kong Hell?

17/11/06 14:31  
Blogger 陳書 said...

在很多本地青年「盲字都唔識隻」的今天,這些插圖反而可以令學生們更生動的學習詞彙,例如圖解何為「石壆」。

我也贊成只要認真就不成問題,只是略嫌誇張。「搵真人扮一次出來」警訊還不是這樣。

17/11/06 23:12  
Blogger 朋友 said...

我同意認真應該支持,但更同意物極必反,最緊要適可而止。

我認為蛇果的像真度遠超警訊,蛇果係連啲衫花都跟足當時人。我認為完全冇必要,你俾人知有件咁嘅事已經夠。

18/11/06 02:24  
Blogger 學子 said...

曾經有位教設計的朋友告知,今時今日的年青人不但只看圖少看字,而且,很多時就連 caption 也懶得睇。... ... 遷就、迎合市場當然比硬上弓、遠離市場好,又如肥佬黎話齋:要隨俗,才能有本錢做自己想做的,不過,以太主觀的虛擬圖像來敘述應該客觀的事件,始終容易令人產生不實及不必要的聯想。

至於學習詞彙,阿王兒輕同除熟吻做的節目已相當夠了,市場主導都應該有個限度吧。

「認真」得來不專業,那便要 redefine 一下何謂「認真」了。

(當然,在訊息及圖像皆氾濫的今日,要反樸歸真,實在難,況且,這是康港,Hong Kong Hell 呢。)

18/11/06 03:53  
Blogger michaelmichaelmichael said...

識字好多又點? ABCD...

28/11/06 21:21  
Blogger Eric Spanner said...

事隔三年,終於明白為乜樹:同動新聞打好基礎!「好」動畫要先有「好」畫功!

4/12/09 11:12  

Post a Comment

<< Home